dinsdag 24 mei 2011

oudste verhaal :Kerstklauwen, een verhaal met een moraal

Kerstklauwen, een verhaal met een moraal



24 december rond half vier, struin ik wat rond door de Hema op zoek naar iets leuks voor de beide gastvrouwen met Kerst. Ik heb nog geen vast plan, meestal dient het idee zich vanzelf aan. Ik snuffel bij de afdeling badspullen en makeup. Dan valt mijn oog op een doosje zeer opvallende kunstnagels. Zwartglanzend met glitters en een strasssteentje. Mijn eigen nagels steken er povertjes bij af. De nagel van mijn middelvinger pijnlijk op het leven afgescheurd en de andere hand is ook al niet veel soeps. In een opwelling pak ik de kunstnagels mee om te pronken met een paar 'klauwen' bij mijn kerstoutfit.


De volgende dag voor het vertrek ga ik aan de gang. Het aanplakken van een stel kunstnagels is een karweitje waar ik niet veel van bak. Dit is eens maar nooooit meer. Het wordt zelfs stressen want de heren willen op pad en die nagels zaten nog niet vast. In de auto plak ik driftig verder. Wat een gedoe, hier heb ik geen geduld voor. Ik wil het al opgeven, maar ik moet wel verder want mijn eigen nagels zijn nu zwartgevlekt.


Misschien wil mijn nichtje Anne me wel helpen. Meisjes van 15 zijn wel vaker aan het experimenteren met make up, nagels en ander gedoe. We gaan er na de koffie even rustig voor aan tafel zitten. De nagels netjes uitgespreid op een rijtje. "Weet je Fran", zegt Anne, terwijl ze me aankijkt "dat je hier een flesje nagellijm REMOVER hebt?" Het kwartje valt met donderend geraas en verbrijzelt mijn ijdelheid. Even ben ik stil en schiet het door me heen dat ik me misschien maar een sterkere bril moet laten aanmeten. Oké, de lettertjes waren erg klein... Ik zeg nog dat ze hiermee een smakelijk verhaal heeft voor haar vriendinnen op school. Maar ze zegt niets tegen de rest van het gezelschap. Lieve meid.


We hebben nog geprobeerd de boel te 'plakken' met blanke lak. Natuurlijk ook geen succes. Binnen een half uur was er al een bijna in mijn neus beland, toen ik jeuk kreeg aan mijn neus. Ik heb ze er afgesloopt. Wat een opluchting. De kerstdagen waren heel gezellig met rouwrandjes langs mijn nagels, die niemand opviel overigens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten